vineri, 5 octombrie 2007

"Nimeni nu ma intelege ! "

Am epuizat de mult ideile controversate legate de noile "trenduri" dar astazi in statie mi-am adus aminte de cum eram si eu in clasa a IX-a ...proaspat boboc , fricos, incercand sa ma integrez in peisaj...doar ca am ramas bulversata...un grup maricel ..tocma' iesit de pe poarta liceului tipau, alergau, injurau de tot ce-i inconjoara si un procent de 80 % dintre ei...tineau tigara in mana. Nimic uimitor...sa fumezi in momentul de fata nu mai e iesit din comun, ba mai mult este acceptat mult mai repede in diferite grupuri de persoane "cool" facand chestia asta. Ceea ce este trist ...e ca toata pustimea de 14-15 ani carora abia le-a dat [posibil] parul pubian trageau fum dupa fum...tigara dupa tigara. O copila blonda, sarac imbracata si de prost gust, cu niste texte usoare , ochelari la ochi cu dioptrii cat casa [ Doamne iarta-ma ca nu rad de ea, dar parca e asa amuzant de trist, ironic intr-un fel] dar avand "sursa placerii" [ deocamdata ] intre degete si pregatindu-se sa traga inca un fum din ea. Intre timp ..." mi-a plecat gagicu, unde e gagica-miu" . Mi se pare scarbos gandul ca se combina toti bobocii intre ei..si nu numai, ca toti copii scapati putin de acasa isi fac de cap dar totusi ...in aura lor se simte un sentiment de frica , sunt mereu atenti..de parca mama i-ar urmarii. Probabil urmatorul pas al copilei blonde va fi sa se duca la o petrecere cu toti noii prieteni trendy din grupul popular, sa guste ceva narcotice si apoi sa isi bata vreun tip mai mare joc de ea. Dar la sfarsit toate concluziile vor fi trase : " A fost o petrecere belea ! Am fost cu prietenii mei la o petrecere belea ! Am tras pe nas si am fumat iarba ! Ce cool ! ". Ceaa ce majoritatea nu stiu..si nici ea...este ca a fost ultima ei zi de fata , de fata cu constiinta si cu capacitatea de a face alegeri. O sa devina o rebela , ultierior..o sa se arda cu cine apuca, pe unde apuca, o sa-si lase parul pe fata si o sa-si dea pierce in limba si spranceana iar pe mama-sa o va considera inapoiata, enervanta , o dobitoaca care pana acum i-a interzis sa se distreze. Daca asta era notiunea...distractie. Pentru ea..si pentru restul adolescentilor scosi pe banda...cred ca am doar atat de spus : "you're not the only one ! mai sunt n-spe ca tine si o sa mai fie tot pe-atat de acum inainte, daca-ti face placere ca lumea sa va confunde pe strada din cauza hainelor / frizurii/ limbajului si comportamentului tau... nu te schimba ! "



In alta ordine de idei...nu-mi place cand lumea..din cauza anturajului , se transforma...dar curios ..doar atunci cand stau in preajma lor... .Am observat de nenumarate ori. Azi am constientizat.Urasc sa tipe la mine ...chiar si prin telefon si sa aiba impresia ca absolut totul depinde de ei...ca ei fac , ca eu stau, ca las pe ei tot greul ...probabil sunt eu absurda, sau lenesa sau poate chiar...cu toata sinceritatea...ma simt oribil si mi-este foarte rau. Din moment ce a scapat din anturaj, se schimba, nu mai tipa nici la mine..si nici nu mai crede ca numai el face totul...oricum, mereu imi propun sa nu mai vorbesc abstract...si sa spune exact despre cine este vorba ...si niciodata nu reusesc. Imi ramane doar sa sper ca data viitoare o sa fie mai bine.



Astept in orice moment sa mi se dea vestea ca cineva...care a indraznit sa spuna exact ceea ce crede despre sistemul de invatamant si unitatea in care "invata" a fost tras la raspundere pentru vorbele lui...pentru ceea ce gandeste. O sa ne coalizam atunci pentru un scop comun? sau o sa ne coalizam doar sa mergem la petreceri rave si sa strigam pe strada "legalize weed" ?!?

2 comentarii:

botzo spunea...

a meritat asteptarea...

Sagy, spunea...

Toata lumeaq trece prin stari de astea..