luni, 29 iunie 2009

"M is for Michael"


O sa incerc sa intru in randul lumii cu un post despre mult-discutata moarte a Regelui Pop, Michael Jackson.
Intr-adevar o pierdere. Este printre putinii artisti ( o sa continui sa vorbesc la timpul prezent despre el pentru ca stim cu totii ca este inca aici prin muzica lui ) care au reusit sa adune la un loc toate nationalitatile pamantului in ceea ceea ce ei..si noi..numim concert. Este printre putinii artisti..poate singurul ( inafara de Lady Di - un alt soi de "artista" ) al carui nume este stiut din Statele Unite si pana pe "Acoperisul Lumii ", celebrul Podis al Tibetului. Il cunoaste fiecare suflare , fiecare negru, alb, galben sau orice alta "culoare" de om. Il cunosc copii , tineri, adulti si batrani. Nu voi incerca sa aduc aminte de controversatele scandaluri legate de asa-zisa pedofilie, homosexualitate, momentele in care parea ca-si arunca copilul de la balcon...tocmai le-am amintit dar sper ca veti reusi sa treceti peste ele sau sa le ignorati cinstind doar adevaratele calitati si "frumuseti" pe care Regele a putut sa le ofere.
Intotdeauna a reusit sa ma sperie intr-o oarecare masura...fapt datorat in primul rand fizicului sau. Nu am putut niciodata sa-mi explic de ce a trebui sa-si "renege" adevarata existenta...aceea a unui negru adevarat, talentat si a trebuit sa recurga la metode atat de drastice care ulterior i-au facut asa de mult rau. De fiecare data cand i-am privit evolutia fizica surprinsa de fotografi am ramas perplexa din cauza schimbarilor majore care se produceau de la o poza la alta. Simteam o asa de mare repulsie fata de persoana Michael incat l-am uitat pe artistul Michael.
Nu suportam sa-l privesc, nu intelegeam atractia milioanelor de femei care vroiau cate o mica particica din el..care-l adorau si pe care il aveau in numeroaselor lor fantezii. Nu l-am privit..dar l-am ascultat ...chiar si cu ochii inchisi. Nu e de mirare ca stiu majoritatea versurilor chiar si noaptea daca ma trezesti din somn...este o capacitate. Incerc sa inteleg pierderea dar poate intelegerea mea nu reflecta adevarata grandoare a acestui eveniment. Probabil in momentul asta in lume sunt mii de fani care il jelesc , poate in momentul de fata sunt persoane care ii aduc un omagiu intr-un loc ce a imortalizat ideea de Michael pentru totdeauna. Asta este omagiul pe care eu il aduc Regelui Pop.
Am invatat sa fiu un Sisif al perioadei contemporane.Am adoptat stilul de viata al eroului grec, am imbratisat conceptia Stoica conform careia TREBUIE sa-ti accepti soarta si sa nu incerci s-o schimbi pentru ca iti este sortita. Am incercat de asemenea sa-l inteleg, dar nu am reusit.
Probabil fericirea i-a fost data de schimbarea culorii pielii si a atitudinii pe care o adoptase. Pana la urma...fiecare isi traieste viata cum vrea atat timp cat il face fericit. Probabil asta l-a facut pe el fericit...

O sa incerc un top 5 al melodiilor mele preferate ale lui.
Here it goes...

1.Dirty Diana
2.They don't really care about us
4.Beat it
4.Thriller
5.Smooth criminal /Billie Jean

Niciun comentariu: